I den seneste forældretilfredshedsundersøgelse er 94 % af forældrene tilfredse eller meget tilfredse med skolen. 90 % af forældrene er tilfredse eller meget tilfredse i forhold til adgang til dialog med ledelsen, når der er behov.
I Varde Kommune arbejder vi med
Nøgletal & Statistik
I hverdagen bruger vi data til at planlægge undervisning og indsatser. Data er ikke kun test og målinger men også observationer fra hverdagen. Den samlede mængde data er dermed et nyttigt udgangspunkt for målet om at gøre vores elever så dygtige som muligt. Vi bruger data til arbejdet med både faglig og social trivsel.
Trivselsmåling/undervisningsmiljøvurdering
Vi tror på, at børn der trives godt, har de allerbedste forudsætninger for at lære. Elevernes læring tager udgangspunkt i den daglige trivsel, hvor opbygning og vedligeholdelse af relationer til både voksne og børn er særdeles vigtigt. Derfor bruger vi tid på at arbejde med både store og små fællesskaber i klasser og på tværs af årgangene. Resultaterne af trivselsundersøgelserne er en del af grundlaget for det daglige arbejde med elevernes trivsel og undervisningsmiljø. Derfor arbejder vi systematisk med at omsætte resultaterne af trivselsundersøgelserne til handleplaner, der beskriver konkrete indsatser på klasse og skoleniveau. Der afholdes trivselskonferencer i alle klasser, hvor ledelse og klasseteam samarbejder om opgaven.
undervisningsmiljø
Mindst hvert tredje år skal skolerne lave og offentliggøre en undervisningsmiljøvurdering, der ser på både det fysiske, psykiske og æstetiske undervisningsmiljø. Det står i undervisningsmiljøloven (retsinformation.dk).
Undervisningsmiljøvurderingen skal beskrive skolens undervisningsmiljø og eventuelle udfordringer. Hvis der er problemer med undervisningsmiljøet, skal skolen lave en handlingsplan for, hvordan de løses.
Tilfredshedsundersøgelse
Årre Børnecenter har flotte resultater i brugertilfredshedsundersøgelsen. Et godt skole hjem-samarbejde er vigtigt i forhold til den enkelte elevs læring, trivsel og udvikling. Vi afholder skole-hjemsamtaler, forældremøder, 4 åbent hus-dage, skolefest og forskellige arrangementer, hvor forældre og bedsteforældre opfordres til at deltage
Skoleudviklingssamtalerne afholdes med skoleledelserne, repræsentanter fra skolebestyrelser samt skolechefen og direktøren for Børn, Læring og Job.
På baggrund af skoleudviklingssamtalerne revideres skolens skoleudviklingsplan.
Skole Mandag-torsdag kl. 7.30-15.30
Fredag kl. 7.30-14.30
SFO Mandag-torsdag kl. 6.10-16.45
Fredag kl. 6.10-16.00
Børnehave Mandag-torsdag kl. 6.10-16.45
Fredag kl. 6.10-16.20